dinsdag, april 24, 2007

21 en aftakelen ? :-(

Kia Ora!

Alweer een weekje verder en morgen staat er een dagje vrijaf op het programma dus het kan weer niet stuk :-) Morgen is het Anzac Day en dat is een dag waarop WOI hier herdacht wordt. Blijkbaar was ook Nieuw-Zeeland hierbij betrokken en hebben ze nabij Gallipoli (Turkije) samen met Australie strijd geleverd. Ze zijn daar dan wel gigantisch ten onder gegaan, maar de band tussen NZ en Ozzy is sinds die dag sterker geworden. Er zijn herdenkeningen om 5u ('s morgens!) en 11u. Een keer 13u gaan alle winkels weer open en houden ze een Anzac Sale. Of hoe de commerciele genieen dat dus gebruiken om nog maar eens mensen aan het winkelen te krijgen. In ieder geval, we onthouden: geen les. Vermits het hier de laatste dagen weer sterk aan het zomeren is zullen we waarschijnlijk naar een park trekken (incl. picnic) en daar de dag doorbrengen al pratend en lezend. Op de een of andere manier is een boek een verplicht stuk van onze uitrusting geworden, samen met een zonnebril :-)

Afgelopen week dan weer de vereiste filmpjes gezien, deze keer gaat het om The Illusionist, Pan's Labyrint en The Reaping.

De eerste is in dezelfde sfeer van The Prestige, maar is alles behalve een kopie. Alhoewel de ervaren filmkijker het plot vrij snel doorheeft is de film toch wel erg de moeite waard en evenaart hetzelfde (hoge) niveau als The Prestige. Ik ben geen fan van Edward Norton, de hoofdrol speler, maar misschien moet ik mijn mening toch maar eens herzien na deze film.

Pan's Labyrint dan. Drievoudig oscarwinnaar en origineel Spaans gesproken. Het gaat over een meisje die de gruwelijkheden tijdens de oorlog meemaakt en haar stiefvader, een generaal, absoluut niet mag. Dat gevoel is trouwens wederzijds. Ze ontsnapt aan deze gruwelijkheden door haar fantasie, waar ze 3 testen moet afleggen om prinses te worden. Erg mooie film, maar niet zo betoverend als ik hem verwacht had.

The Reaping is een bovennatuurlijke thriller/gruwelfilm met de alom bejubelde Hilary Swank. Ze speelt de rol van een detective die bovennatuurlijke verschijnselen op een wetenschappelijke manier verklaart en alle geloof in het geloof (volg je nog?) verloren is. Ze wordt gevraagd in een stadje dat geplaagd wordt door de Bijbelse 10 plagen. Bijgevolg is er een rivier van bloed, dode vissen, kikkers die uit de lucht komen gevallen, een luizenplaag, een sprinkhanenplaag en ga zo maar verder. De spanning wordt erg goed opgebouwd, je wordt een paar keer verrast en het plot is niet zo doorzichtig als het op het eerste zicht lijkt. Jeej dus :-)

Verder was het afgelopen vrijdag ook Pef's verjaardag en dat gaf ook al aanleiding tot het nodige gefeest. 21 ondertussen en blijkbaar is dat de leeftijd waarop je lichaam enkel nog maar aftakelt (teveel tijd spenderen met meisjes en je komt al die "interessante" feitjes te weten). Vrijdag dan maar eens gaan eten in 't stad en dan na wat inkopen gedaan te hebben samen met Lon, Stina en Pef uiteraard ons naar The Empire (studentenresidentie) begeven. Een prive feestje gehouden en erg veel plezier gehad. Vermits ze in hun appartement 2 vrije slaapkamers hebben daar overnacht om dan zaterdag met de nodige moeite uit bed te sukkelen.

Zaterdag dan de festiviteiten rustig verder gezet. Uitgebreid ontbeten in The Empire en onszelf daar nog wat geentertaind, daarna weer het stad ingetrokken en naar een marktje geweest, een filmpje gekeken en 's avonds dan uitgebreid in de haven gaan eten.

Zondag het dan iets rustiger aangepakt, ik wou immers nog wat lezen in Hannibal (GEWELDIG boek!) en ik had nog een stapel oefeningen te doen voor mijn CPE-examen. Ik ben ondertussen trouwens ook de trotse eigenaar van de hele Hannibal-reeks in boekvorm, dus er staat nog aardig wat leesvoer te wachten :-) Verder gaan mijn CPE oefeningen ook steeds beter, dus de inspanningen blijken hun vruchten af te werpen en dat op zich is uiteraard ook stimulerend.

Vandaag heb ik de eer en het genoegen (denk ik) mensen te jurreren (dat woord ziet er niet uit, maar ik zou niet weten hoe het anders te schrijven :-p). 8 mensen van een andere groep gaan een speech houden voor ons. Twee personen van onze groep zijn benoemd tot jury en daar ben ik dus 1 van, ik weet nog steeds niet hoe ik daarbij verzeild geraakt ben. We zullen zien wat dat gaat geven ...

Voor zover de update. En als je je nog eens vrolijk wilt voelen is dit een goede clip (niet kijken, enkel luisteren :-p). Adios!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

OPGEPAST VOOR VERVELENDE BEESTJES IN BED!!!
Iedere nacht slapen wij op ONTELBARE HUISSTOFMIJTEN die zich in de matras nestelen. Deze leuke diertjes voeden zich enkel met menselijke lichaamssappen.
Voelen jullie het al jeuken???

Het volgende overkwam...een kennis van ons...
Met helse pijn en een dikke gezwollen knie wakker geschoten. Bij nader onderzoek bleek die persoon tijdens de slaap gestoken te zijn door een bijtje...misschien wel 1tje uit die film "THE REAPING"

Dus aan iedereen die dit leest!

ZIE JE IETS VERDACHTS IN HET BED
VERWIJDER HET ONMIDDELLIJK
OF HET IS GEDAAN MET DE PRET!

Beestachtige groetjes en leuk WE!
N.J.en T.K.

Anoniem zei

Genoten van je dagje vrijaf ?
Ondertussen is het hier ook serieus aan het zomeren met t° tegen de 30°, niet slecht met het verlengde W.E. in zicht.
Als je de clip van Earth Wind en Fire bekijkt weet je ook dadelijk waar de Scissor Sisters hun mosterd haalden.
Groetjes

Anoniem zei

Ok, dit is echt wel té grappig. Ik klik op die clip want ik denk: hmmm, ik wil me wel extra vrolijk voelen, eens zien wat Juan ons aanraadt. Aha, Boogie Wonderland. Leuk leuk.

De clip is gedaan, ik klik de website dicht en zet de radio aan en welk liedje begint te spelen?

...

Juist.

Is dit wat ze dan toeval noemen? Ik zat hier echt te kijken naar die pc en die radio, heen en weer zoals bij een tennismatch, vol ongeloof en ik dacht, hoe weten die mannen van 4fm toch dat ze net nu dat liedje moeten beginnen spelen?

In ieder geval, 'k vond het keigrappig. Zat jij d'er daar bij 4fm voor iets tussen ;o) ?