maandag, mei 21, 2007

Me = happy!

Kia Ora!

Een hele drukke week achter de rug en dat geeft uiteraard weer heel wat gespreksstof! Maar geen paniek, ik ga dat toch maar wat beperkt houden kwestie van jullie niet meteen over te vermoeien aan de start van deze fantastische week.

Zoals elke week ook deze week weer een paar films gezien. Deze keer zijn we gegaan voor 28 weeks later, Man of the Year en Zodiac.

De eerste is een horror thriller waarin het Rage Virus de UK teistert en iets specifieker Londen. Erg goede sequel van 28 days later. Liefhebbers van het genre moeten het gezien hebben en de muziek is overweldigend! Ook het feit dat je plaatsen in Londen herkent en dat ze heel de stad ontruimt hebben is indrukwekkend. Filmpje waar ik erg van genoten heb.

Man of the Year was een Robin Williams film. Ben nooit echt een grote fan van de mens geweest en het is er niet beter op geworden. Enkele goede momenten, maar het meer een tv-film dan een laten-we-13-kiwidollars-neertellen-en-genieten-van-de-film film. Dus tenzij je fan bent, vermijden die handel.

Zodiac dan. Hoge verwachtingen die jammer maar helaas niet ingelost worden. Langdradige film die nogal grote sprongen neemt in jaartallen (in de film verstrijken er zo ongeveer 35 jaar en bovendien lijkt Jake Gyllenhaal geen jaartje ouder te worden ...). Verder worden er op een bepaald moment zoveel verschillende namen op de kijker afgevuurd dat je bijna een notebook nodig hebt om nog te kunnen volgen. Ergens kan je ze dat niet kwalijk nemen want het is gebaseerd op waargebeurde feiten, maar toch kan het niet echt boeien. Mooi poging, maar volgende keer beter ...

Naast de films had ik dan ook nog een proefexamen. Spannend en vroeg heel wat inspanning ook, maar het bleek de moeite waard te zijn. Ik ben heel blij te kunnen melden dat dit beter is verlopen dan mijn verwachtingen. De resultaten waren erg goed en de beste van de klas, dus er valt niet veel te klagen. Het doel is nu het op het echte examen op zijn minst even goed te doen :-) Woehoew!

Het weekend dan. Een heel feestelijk weekend want Erika werd eindelijk 18 en bovendien verlaat ze dinsdag officieel Nieuw-Zeeland om via een tussenstop in Sydney weer in Finland terecht te komen.

In het voormiddag zijn we naar een Chocolat Boutique gegaan waar we ongetwijfeld de beste warme chocolademelk gedronken hebben van Nieuw-Zeeland.

Daarna de namiddag doorgebracht in Albert Park want het was stralend weer! Beetje in het zonnetje op het gras zitten, midden tussen andere relaxte mensen en eentje die wat op zijn gitaar zit te tokkelen, wat zou een mens nog meer willen?

's Avonds hadden we een reservatie in de SkyTower waar we verrukkelijk gegeten hebben met een overweldigend uitzicht. Ik had King Crab met een gestoomde aardappelen en een lekker sausje vergezeld van een uitstekend glas Nieuw-Zeelandse wijn; als dessert een honey and mango brulee. Als je daarvan het water niet in de mond krijgt, nja dan is alle hulp te laat vrees ik :-p

Na het diner was het dan tijd om de beentje eens te strekken en kwestie van wat variatie te hebben hebben we Sputnik, Margarita's, The Provedor en The Lenin Bar een bezoekje gebracht. Een gevarieerde avond waar we heel wat plezier gemaakt hebben. En alsof half Auckland bestaat uit EF mensen loop je zo hier en daar wat mensen tegen het lijf en blijft de groep steeds groeien wat uiteraard voor nog meer plezier zorgt. Een geweldige tijd gehad!

Dat was het zowat wat de hoogtepunten van afgelopen week betreft. De komende week belooft echter ook geweldig te worden. Donderdag vertrek ik namelijk voor een week naar Fiji! Het is daar op de moment meer dan 30 graden en de stranden zijn witter dan ooit tevoren, dus dat kan ook niet stuk :-D Voor dezelfde reden komt er volgende week geen postje uiteraard, maar dat hadden de slimmerikken onder jullie al lang door. In plaats van hier te komen lezen mag je eens aan mij denken terwijl ik me omdraai op het strand :-p

De 31ste kom ik terug naar Auckland om me dan te focussen op mijn CPE dat de 8ste, 11de en 14de juni zal plaatsvinden. De 15de is het dan vertrek uit Nieuw-Zeeland richting Australie. Er staan me dus nog drukke dagen te wachten, maar zover kijken we voorlopig nog niet.

Maak er allemaal een geweldige twee weken van en dan hoor je binnenkort weer van mij!
Zonnige groetjes!

Geen opmerkingen: