dinsdag, mei 22, 2007

Music please!

Kia Ora!

Terwijl ik in Fiji zit en julle heel dat spel hier een beetje moeten missen dacht ik maar van jullie eens wat te entertainen met wat First Class Kiwi Talent. Ik ben terug in het land de 31ste, maar eer ik dan nog op het wereldwijde net ga geraken dat is nog een ander paar mouwen. Anyway, geniet van onderstaande videos, want naast Panic! at the disco heeft Kiwiland nog meer te bieden!

De eerste video is van de hand van Brooke Fraser. Nieuw-Zeelands bekendste exportproduct. Zogezegd in heel de wereld, maar ik denk niet dat jullie ooit al van haar gehoord hebben, dus maak daar maar Australie van :-p Maar, maar, dat maakt haar niet slechter, want dit liedje - Lifeline - is erg goed. De video is duidelijk opgenomen in Nieuw-Zeeland, want op verschillende van die plaatsen ben ik al geweest :-)

Het volgende slachtoffer is Carly Binding met So Radiant. De video is niet de originele muziekvideo maar een compilatie van 15 jaar Shortland Street. Dat laatste is de Nieuw-Zeelandse "Thuis" en dagelijkse kost in de meeste hostfamilies hier, ook ik kijk ernaar als ik thuis ben :-p Dus dit geeft je de kans om kennis te maken met sprankelende Nieuw-Zeelandse tv (ahum ...), maar het liedje is geweldig en blijkbaar van de hand van een voormalig Nieuw-Zeelands idool.

De derde video is van een groep genaamd Evermore. Hun bekendste liedje staat hieronder genaamd Running, dat wordt hier op tv ook in enkele commercials gebruikt. Dat zal dan wel de Nieuw-Zeelandse Zornik zijn. Immens populair en ik heb ze al live aan het werk gezien en ze zijn zeer zeker erg de moeite!

De laatste video is dan van een groep die echt internationaal bekend is, zijnde The Killers. Hier met Bones in een live optreden, eentje dat elke zichzelf respecterende StuBru luisteraar zou moeten kennen. Ook nog iets waar ze hier terecht trots op zijn, al zijn 100% kiwiproducten hier sowieso populair.

Voor zover de update, geniet ervan en tot na Fiji!
Ciao, Juan

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Juan,
Als je dit leest is je Fiji-avontuur alweer achter de rug. We wachten dan ook vol ongeduld op je verslag...

Anoniem zei

Zojuist luisterde ik nogmaals naar je clips. The Killers zijn mijn favoriet, inderdaad een heel erg bekende song in Belgiƫ. Terecht een Kiwi-product om fier op te zijn