woensdag, juni 13, 2007

Current events

Kia Ora!

Een 2de postje op een dag, ik had wat goed te maken :-p

Na Fiji uiteraard nog het een en het ander gedaan. Enkel films zoals gewoonlijk zijnde: Pirates 3, The lives of others en Shrek the Third. 3 zonder meer goede films. Pirates kwam weer op het niveau van de eerste wat sowieso toegejuichd dient te worden, The lives of others is een Duitse film die terecht enkele prijzen in de wacht gesleept heeft en Shrek the Third (moet je nog even voor wachten in Belgie) is zonder meer de beste van de 3.

Daarnaast ook officieel een oud-student van EF nu. Ben weer 3 certificaten rijker; eentje dat zegt dat ik een High Advanced Level heb in English, eentje dat mijn stage officieel maakt en een derde dat ik nu even vergeten ben :-p

Verder ook officieel aan mijn examens begonnen. Speaking en listening zijn achter de rug. Beide zijn goed verlopen. Morgen staan reading, writing en use of English op het programma. Een laatste inspanning. De moeilijkste serie zonder meer, maar het zou toch moeten lukken.

Ben mijn vertrek ook officieel aan het voorbereiden. Mijn bankrekening is afgesloten, mijn GSM krediet is erg laag, er is een 13kg wegend pakket onderweg naar Belgie en mijn kamer is deprimerend leeg en wit nu mijn valies ook al gepakt is.

Mani is ook een laatste charme-offensief begonnen. Ze weet dat ik haar curries erg lekker vind en als ze weet dat ik thuis eet maakt ze elke keer een curry. Gisteren heeft ze mij ook nog de geheimen van een lekkere banaancake geleerd (erg lekker!) en morgen staat er Pavlova (traditioneel NZ dessert - voor meer info zie mama en papa :-p) op het menu. Alsof ik het hier nog niet erg genoeg zal gaan missen ...

Vrijdag wordt een rare, emotionele dag. Ik wou dat die al achter de rug was. Na 9 maanden alles achterlaten is niet zo eenvoudig als het klinkt ...

Vandaag ook nog een bezoek gebracht aan Excelerator; het bedrijf waar ik mijn stage gedaan heb. Ze hadden gevraagd nog eens binnen te springen. Toen ik aankwam hebben ze opslag een koffie pauze ingelast en dan hebben we maar eens bijgepraat. Er valt daar altijd wel iets te beleven :-p De nodige goede raad voor Sydney in ontvangst genomen en hun moeten beloven dat ik hen regelmatig een mailtje ga sturen.

En nu is het tijd om te gaan. Vanavond mijn laatste avondmaal met Lon en Pef in't stad. Zal weer een leuke gelegenheid zijn, al is het ergens wel wat triestig ook. Het positieve is dat ik hen weer terugzie in Augustus in Kopenhagen. Dat maakt het afscheid iets gemakkelijker. En zo hebben we altijd iets naar uit te kijken :-D

Als er nog een blogpostje komt zal het vanuit Sydney zijn. Moest ik daar geen tijd meer hebben, zal het vanuit Belgie komen ... Very Strange ...

Maak er daar het beste van en veel succes aan mijn blokkende medemens!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Very strange indeed!!!
Terwijl jij daar alles aan het afsluiten bent, beginnen wij hier ons te verheugen op je thuiskomst. Deze week zal voor mij zo enorm lang duren als die eerste week na je vertrek denk ik. Toch overleefden we het hier allemaal. Ondertussen zit er hier ook ééntje op het thuisfront te panikeren en een zekere "blauwe polo" op te eisen. Na 9 maand solo-eigenaar ziet ze een tweede bestuurder niet echt meer zitten. Tijd brengt raad en voorheen lukte dat wel, dus dat zal nu ook, mits de nodige afspraken, in orde komen.
Ondertussen ben jij na een 9-maand fantastisch avontuur, ook een pak ervaringen en boeiende verhalen rijker.We zijn benieuwd....
XXX

Anoniem zei

Volgens jouw familie ben je de 21ste terug in BELGIE en als we dan terugkijken naar het verslag van 22/5 maak jij ons wijs dat het de 31 ste is, hetgeen alleszins niet mogelijk is aangezien de maand JUNI slechts 30 dagen telt...dus...een typfoutje van 10 dagen?
Alleszins nog heel veel sterkte
en een behouden thuiskomst.
De laatste? E-MAIL kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

jawadde... véééééééééél te lang geleden... maar vergeten doe ik niet... tralala ding ding dong ;-)

Chantal zei

oei oei wat is het hier stil!!!! Hopelijk alles oké met jou!!!!

Anoniem zei

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.