dinsdag, februari 13, 2007

Het is de 13de!

Kia Ora!

Vandaag is het dan zover ... in plaats van 21, komen er twee tweetjes te staan ... Jeej?! Eigenlijk wel :-) Ondanks het feit dat 21 een stuk mooier klinkt moet ik toch zeggen dat het prachtige weer hier (27-tal graden zonder wind) samen met wat evenementen mijn humeur tot een opperbeste stemming heeft gebracht.

Kheb vrijdag al een pre-party gehad tijdens de les. Inclusief taart, kaarsjes, chips en meer van dat. Samen nog hints gespeeld, tis maar een kwestie van het weekend goed te beginnen :-p

Dit weekend dan een rustige zaterdag gehad, eigenlijk een hele dag thuisgezeten. Voelde een beetje raar aan, het was pas mijn 3de ofzo sinds ik hier ben, maar het was erg ontspannend :-) 's Avonds ben ik dan naar de studentenresidentie gegaan om samen met Gianna en Johanna nog iets te gaan eten. Nog wat plezier gemaakt om dan daar de nacht op de sofa door te brengen. Ik moest zondag immers al om 7u45 klaar zijn en het geweldige *AHUM* openbare vervoer hier begint pas te rijden om 8u. Ik was dus genoodzaakt een slaapplaats in 't stad te zoeken en die werd mij dan ook aangeboden. Mooi toch? :-D

Zondag zijn we dan met zijn vieren (Gianna, Bjorn, Tim en ik) voor twee daagjes naar Coromandel vertrokken. Dit is ook weer zo een streek als de Bay of Islands. Prachtige natuur en stranden, vergezeld van een blauwe zee. We hebben weer een heel leuk weekend achter de rug, weer wat geplonsd in de zee en onze km'tjes gewandeld. Beetje aan ons kleur gewerkt. Het lijkt wel of we eindelijk doorhebben hoe we dat hier moeten doen zonder te verbranden. Het heeft wat oefening gevraagd, maar eindelijk lukt het :-)

Vermeldingswaardige feitjes van het weekend zijn "The hot water beach" en Tim's broek.

Kwestie van te beginnen bij het begin: Tim zijn broek. De alom voorzienigheid zelve, a.k.a. Tim, had voor twee dagen de broek mee die hij aanhad en zijn zwembroek. Die eerste begaf het op de eerste dag al onder het getrek van Gianna's handen. Gevolg: broek finaal aan flarden en Tim had enkel nog een zwembroek over. Voor zondag was dat niet echt een probleem, maandag daarentegen was de zwembroek nog nat en vuil en kon hij dus ofwel die weer aandoen ofwel een hele dag in zijn boxer rondlopen. Vermits dat laatste blijkbaar geen optie was - preutse NL'er - schoot de Belg in kwestie maar eens ter hulp. Ik had twee broeken mee en heb in al mijn goedheid er maar eentje uitgeleend. De broek in kwestie is voor mij al ruim, maar als je dan weet dat Tim een smal ventje is (ook wel genoemd de gespierde breinaald - voor dit te vermelden is hij mij eeuwig dankbaar :-p) krijg je dus een erg grappig effect :-) De jongen is een echte skater in wording :-p

Verder was er dan nog the hot water beach. Hier moet je dus naartoe als het laagtij is. Dan graaf je een put - jawel een schop is de standaarduitrusting voor dit strand - en vervolgens vult die put zich vanzelf op met water, warm - zelfs heet - water. En zo komt het dus dat het strand daar om 10u 's avonds overbevolkt is met mensen die zichzelf een put aan het graven zijn om vervolgens in hun zwembroek zich in die put te nestelen. Geweldig concept toch :-) Het heeft iets te zien met thermische activiteiten, maar de juiste details zijn mij alweer ontgaan. Het enige detail, als wij er waren was de zee even vergeten dat ze verondersteld was van laagtij zijn. Dat betekent dus dat onze "put" constant overstroomd werd met koud water, wat het dan weer iets minder aangenaam maakte. We hebben het wel een tijdje volgehouden en veel plezier gehad, maar als het ons iets teveel werd zijn we toch maar weer naar het hostel weergekeerd om daar de 10kg zand die ondertussen in onze zwemkledij (en andere onaangename plaatsen) zat te gaan wegwassen. Twas ook weer eens iets anders :-)

Deze week alweer een druk programma. Vandaag mezelf in de belangstelling zetten, morgen is alweer iemand anders jarig dus kunnen we nog eens gaan eten. Donderdag vraagt uiteraard om een groots feestje voor de jarigen :-) en vrijdag vertrek ik alweer op weekend. Geen tijd om mij te vervelen voorlopig :-) De week erachter wordt immers ook niet niks. We hebben een filmavond op het programma, woensdag een concert van Evanescence en donderdag eentje van Snow Patrol. Voor dat eerste gaan we onze beste immitatie van de Gothics boven halen :-) Spanning alom dus! Jeej!

Maak er een prachtige week van! Groeten van deze groot wordende Belg.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zou je graag willen feliciteren met je verjaardag, maar na dit verslag over mijn broek kom ik, hoe hard ik t ook probeer, niet verder dan een 'gefeli'.

Kiewie zei

@ Breinaald: Tssss en ik ben nog zo braaf gebleven :-) De "citeerd" krijg ik dan wel in real life, mr. skater. Groetjes van de kleine Belg :-p

Anoniem zei

Een broek uitlenen aan een Hollandse skater...daarmee zou ik toch zeer voorzichtig zijn, want als je "Hollandse skater" een beetje vervlaamsd uitspreekt...krijg je iets met zeer onwelriekende gevolgen!

Anoniem zei

22 Jaar...
Juan voor de elvendertigste keer en nog steeds van harte...PROFICIAT MET JE VERJAARDAG. FEEST ER MAAR EENS GOED OP LOS. Veel plezier deze week met al je uitjes !!!
groetjes