woensdag, februari 14, 2007

Terugkeer naar Belgie

Kia Ora!

Mijn verjaardag is officieel voorbij in Nieuw-Zeeland, alhoewel als we even helemaal correct willen zijn ben ik jarig op de 13de om 10u 's avonds - Belgische tijd - en door het uurverschil is dat in Nieuw-Zeeland eigenlijk de 14de om 10u 's morgens. Dus we hebben weer wat reden om vandaag nog wat door te vieren :-) Verder ben ik ook voor het eerst jarig op Valentijn. Woehoe :-p

Gisteren een hele dag in de belangstelling gestaan, ze hebben zelfs nog staan zingen voor mij :-) Na de les dan iets gaan eten in het Belgian Beer Cafe. Een verukkelijke Vol-au-vent vergezeld van een Kwak en gezellige companie; meer moet dat niet zijn. We waren met z'n twaalven, waaronder enkele gekken zoals daar zijn Tim en Benjamin (die andere Belg) dus gezelligheid alom.

Een leuke eerste buitenlandse verjaardag gehad in warme temperaturen. Eentje om te herinneren dus!

Wat ik ook nog even wou vermelden is mijn datum van terugkeer. Vermits verschillende van jullie er al om gevraagd hebben en ik vorige week mijn vluchten eindelijk vastgelegd heb zal ik die wijsheid ook maar direct eens doorgeven aan jullie zeker? De oplettende onder jullie kunnen aan de data ook zien dat ik 5 dagen in Sydney blijf. Ik heb hier speciaal om gevraagd omdat ik er sowieso een tussenlanding had en dat leek mij dan ook meteen de uitgelezen kans om Sydney kortstondig te gaan verkennen. Meer dan waarschijnlijk zitten daar ook nog enkele oude EF-bekenden dus dat zal ook wel weer een interessante ervaring worden.

Mijn lessen eindigen op 25 mei, maar ik moet sowieso nog 2 weken langer blijven omdat ik graag het CPE wil doen. Voluit is dit het Cambridge Proficiency Exam wat zoveel betekent als een zwaar examen (hoogste level) dat een diploma van de Cambridge University moet opleveren, wat mooi moet staan op mijn CV.

Gedaan met rond de pot te draaien, hier komt de overvloed aan data, tijdstippen en andere gegevens:

15 Juni 2007 - Auckland/Sydney
Vertrek: 13u25
Aankomst: 14u50
Duur: 3u25
met een Boeing 767 -300 op plaats 28A (window seat)

20 Juni 2007 - Sydney/Londen (1 tussenstop)
Vertrek: 16u55
Aankomst: 06u40
Duur: 22u45
met een Boeing 747 -400 op plaats 53A (window seat)

21 Juni 2007 - Londen/Brussel
Vertrek: 08u55
Aankomst: 11u
Duur: 1u05
met een Airbus A321 op plaats onbekend

Zozo, bij deze zijn jullie weer helemaal op de hoogte van alle planningen en andere toestanden. Ook nog interessant om te weten is dat ik slechts een tweetal weekjes in Belgie zal zijn, want ergens rond de 7ste Juli vertrekken we alweer op vakantie (a.k.a. het andere eind van de wereld). Maar bon, dat horen jullie dan wel weer als het zover is. Tijd om mij weer vol overgave op de les te storten. Tis te zeggen, geen echte les vandaag, we hebben een soort spreekvaardigheidsoefening en het is bijna mijn beurt. Fingers crossed!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Op 14 feb al beginnen over je terugreis van 21 juni...van een goede planning gesproken. Enfin nu dat allemaal al vaststaat kan je je weer met volle overgave op je studies en dies meer storten.
Langs deze weg een "Happy Valentine" aan iedereen en in het bijzonder aan mijn jarige "grote" zus.
groetjes

Anoniem zei

't Is fijn te weten dat we je niet voor eeuwig moeten missen, maar je moet nu nog niet beginnen spreken over naar huis komen. Je hebt nog 'n bezoekje van je ouders te goed, je staat nog voor 'n zwaar 'Cambridge'-examen en dan heb ik 't nog niet over al die andere dingen die dit jaar onvergetelijk zullen maken... Dikke Kus, Lieze.