zaterdag, februari 10, 2007

Vervolgverhaal

Kia Ora.

In het vervolgverhaal "De idiote boete" krijg je hier reeds al deel II. Hieronder de brief die ik naar de politie gestuurd heb (kwestie van jullie actief te betrekken bij deze oh zo spannende gebeurtenis in mijn leven). Op aanraden en onder het goedkeurend oog van Siva (mijn prof) deze brief geformuleerd. Nu is het afwachten wat ze te vertellen hebben. Ik acht de kans niet erg groot (om niet te zeggen onbestaande) dat ze het ding zo gaan laten, maar zoals al gezegd; als ik dan toch zou moeten betalen kunnen ze het maar beter kunnen bewijzen in plaats van zomaar iets uit hun mouw te staan schudden. Mijn brief dus:

Dear Mrs/Mr,


On 02/02/07 I got a ticket for speeding (the infringement notice is attached to this letter).

I am a student who studies at an international language school in Auckland and rented a campervan for the weekend. I was following the speed of the cars in front of me, however I was the only one who was pulled over and got a ticket for speeding. This seems really odd to me. The policeman said I was driving 117 kph; however I was not given any prove. Furthermore I am sure that at the moment he pulled me over I was driving between 90 and 100 kph and certainly not 117 kph.

When it happened I was so overwhelmed by the situation that I did not say anything or asked any questions, it was later that I started realising those things. As I am a student in New Zealand I am not familiar with the country’s system and English is not my first language. That is why I did not realise the seriousness of the situation. As this is my first offence and considering the circumstances I hope it is possible to reconsider the infringement notice and let me off with a warning.

Yours truly,

Juan Verdickt

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Benjamin was zo aardig geweest om het thuis te vertellen, dus ik ben er helemaal over uitgehoord. Zo ben ik er achter gekomen dat er heel veel studenten zijn die een boete hebben gehad. De meeste verlaten het land zonder m ooit te betalen. Je krijgt geen problemen bij de douane. Het enige addertje onder t gras is dat je moet betalen als je de volgende keer t land in wil. Uitstel van executie heet dat. Verder wist Angela te vertellen dat t zeer onwaarschijnlijk is dat we geflitst zijn, ze vermoed dat t de auto zelf was die onze snelheid gemeten heeft. Dan maken we volgens haar een grote kans dat de boete wordt ingetrokken. Het schijnt hier heel gebruikelijk te zijn dat ze de boete weer intrekken. Dat wordt dus ff duimen.

grtz, Tim

Anoniem zei

Dat opstandige w.b. het betalen van boetes heb je wel van geen vreemde, in het geval van papa heeft het aanvechten van onterechte bekeuringen wel steeds resultaat gehad.
Laat ons allen duimen voor een goed afloop...