maandag, februari 19, 2007

Weekend en eerste werkdag

Kia Ora!

Ben mijn eerste middagpauze bij Excelerator al direct nuttig aan het aanwenden :-) Vandaag dus officieel begonnen met mijn stage. Tot nu toe (ben net iets meer dan 3.5 u aan het werk) verloopt alles prima. Mensen zijn uiterst vriendelijk, iedereen is heel opgetogen over nieuwe teamleden blijkbaar, ik heb een bureau tot mijner beschikking en bovendien zijn ze erg flexibel wat werktijden betreft. Dubbele jeej dus.

Feitelijk komt het erop neer dat ik ongeveer 30u per week moet werken de komende 3 weken maar dat het eigenlijk niet veel uitmaakt op welk moment ik die nu juist doe. Nu omdat al die flexibiliteit mij uiterst goed uitkomt en omdat dat ook toelaat dat ik mij helemaal kan plannen naar Tims lesrooster wordt het allemaal nog een stuk beter. Ik heb voor mezelf dan maar min of meer een schema opgesteld wanneer het mij het best uitkomt om te werken. Concreet betekent dat dat ik elke morgen rond 9u begin te werken (dus om 6u30 uit bed). Maandag en dinsdag werk ik tot 17u30, woensdag en donderdag tot 14u en vrijdag tot 12u. Een best uit te houden schema dat me nog veel vrije tijd geeft. Het kon allemaal niet beter geweest zijn :-)

Vandaag heb ik vooral wat inleidende werkjes gekregen. Wat leesvoer over hun programma's zodat ik op zin minst weet waarmee ik bezig ben, een vergelijking doen tussen hun oude en nieuwe site (dus voor meer info een kijkje nemen op http://www.excelerator.co.nz - allen daarheen!), een mailing klaarmaken en meer van dat. Verder moet ik de komende week ook een template maken voor een andere mailing en willen ze een brainstormsessie houden met mij over de aanpak van een nieuw programma. Dat komt hier dus helemaal in orde :-)

Dan nog even een update over mijn weekend. Zaterdag om te beginnen uitgeslapen en rond 14u in Downtown Auckland afgesproken met Tim. Eens we beide eindelijk downtown geraakt waren - het was file langs alle kanten - een kijkje gaan nemen naar de Queen Mary II. Dit is het grootste passagiersschip ter wereld en lag voor de dag aangemeerd in Auckland. Dat ding is trouwens indrukwekkend groot en bracht meer dan 3000 toeristen naar hier die dus voor overbevolking zorgde. Eens we daarop uitgekeken waren ons naar Mission Bay begeven om ons daar voor een paar uurtjes op het zonovergoten strand te nestelen en een duik in de verfrissende zee te wagen. Daarna iets gaan eten om ons vervolgens naar het Jazz & Blues Street Festival te begeven. De hoofdstraat was afgesloten en er stonden over bandjes op te treden onder toezicht van een massa mensen. Heel gezellige sfeer. Eens we daar wat op uitgekeken waren en het tijd was om te vertrekken (we wouden onze laatste bus nog graag halen) hebben we maar besloten weer naar Downtown te gaan wandelen. Een mooie wandeling van ongeveer een uurtje langsheen de verschillende baaien aan het water onder de sterrenhemel. Tijdens de wandeling hebben we ook de Queen Mary II zien vertrekken en dat vertrek was voor de stad Auckland blijkbaar genoeg om een gigantisch vuurwerk af te steken. Ironisch genoeg heb ik die avond meer, groter en mooier vuurwerk gezien dan op Oudejaar. Typisch Nieuw-Zeelands ... Door al dat bewonderen bijna onze bus gemist, maar dat was buiten onze fantastische conditie gerekend *ahum* :-p Veilig en wel met de bus thuisgeraakt dus.

Zondag zouden we dan naar een rock festival gaan in een park dicht bij mij thuis. Rond 13u zou Tim bij mij zijn en dan zouden we een 20-tal minuutjes moeten wandelen om aan dat park te geraken. Mooi plan, ware het niet dat ze dat festival afgelast hadden, of beter een week uitgesteld hebben, zonder ons op de hoogte te brengen (en we waren niet de enigste die van niets wisten). Bon we hebben ons niet laten kisten, we hadden nog bier over van onze SpaceShip-trip en Mani had mij die morgen een cake in de armen geduwd. Hebben we dus de plaatselijke Mt Roskill beklommen om ons op de top op een bankje te installeren en daar een paar uurtjes te genieten van de zon en het uitzicht over heel Auckland. Daarna dan nog maar is iets gaan eten om tenslotte helemaal naar Auckland te wandelen. Dat wil dus zeggen dat ik zondag van mijn huis naar Auckland gewandeld heb, weliswaar met een paar tussenstoppen, maar desalniettemin toch een fikse wandeling van, ik schat een 2 a 3-tal uur aan een stevig tempo. Flipflops, of jandals zoals ze dat hier noemen, zijn daarvoor waarschijnlijk - heel zeker -niet het meest geschikte voetomhulsel, maar we hebben het overleefd. Ook nog even een historisch begraafplaats bezocht onderweg. Na 21u op een kerkhof rondlopen waar alle graven minstens 100 jaar oud zijn en al wat verzakt, gebroken en gescheurd zijn en dan wetende dat we het deze week in de klas over geesten, spoken en andere aanverwante verschijningen gehad hebben heeft ook wel iets speciaals :-) Vooral als je dan veel fantasie hebt en daar hebben zowel Tim als ik geen gebrek aan :-p

Het was dus een weekend met relaxerende voormiddagen (lees in bed liggen, muziek luisteren en wat lezen) en actieve, wandelende namiddagen en avonden. Weer best veel fun gehad en helemaal opgeladen voor een nieuwe week :-)

Concrete plannen voor deze week zijn er ook al min of meer. Vandaag niks, morgen naar de film, woensdag maar Evanescence (waarvoor al een all black-outfit klaarligt en mij al zwarte nagellak en oogschaduw beloofd is door Gianna), donderdag een concert van Snow Patrol en vrijdag vertrek op weekend naar Great Barrier Island - eiland dat bekend is om zijn mooie natuur en stranden. Ergens tussendoor ga ik nog is een bungyjump doen (ditmaal van de harbour bridge - Tim heeft er eentje gewonnen met een danscompetitie; don't ask en ik kan 50% korting krijgen), gaan we nog is gaan winkelen want Tim heeft een tekort aan broeken (remember zijn gescheurde short) en alsof het nog niet genoeg was gaan we ook nog eens bij de kapper binnenspringen. Maar voor de rest heb ik een zee van tijd :-D

Groetjes uit het drukke Auckland! Ciao, X

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Juan,

Vergeet je zeker geen foto te nemen voor je naar het Evanescenceconcert trekt. Dat wil ik nu toch niet gemist hebben: onze Juan in all-black met zwarte nagellak en oogschaduw. Zeker een kiekje trekken dus. Jij weet trouwens wel van aanpakken in carnavaleske tijden ;o)

Dikke Kus, Cath -x-

Anoniem zei

Blij dat je nieuwe collega's zo goed meevallen. Hopelijk kan je daar het een en ander opsteken van hun bedrijfscultuur.
Voor de rest ben je daar een adrenalinejunk aan het worden me dunkt, nog maar eens een bengyjump, je krijgt er daar precies niet genoeg van...
Nog veel pret en verzet daar in NZ
groetjes

Anoniem zei

Heb zonet een bezoekje gebracht aan de site van Excelerator, heel knap, schijnt mij een heel boeiende organisatie te zijn, als ik het juist begrepen heb ook nog heel jong (nov2004). Zeker de moeite waard, maak er daar maar het beste van.
Voor de rest wachten we vol ongeduld op de genante foto's van de "men in black" voor, tijdens en na het Evanescence optreden...
Groetjes