zaterdag, maart 24, 2007

Einde van de eerste week

Kia Ora!

Vooraleer de weekendse activiteiten vandaag nog wat tijd vrijgemaakt om het Belgische en andere publiek hier nog even te voorzien van wat info allerhande.

De eerste week van de nieuwe periode is alweer achter de rug. Het is snel gegaan al was het gemis op bepaalde momenten toch wel groot. Het is pas als het er niet meer is dat je beseft wat het waard was hebben ze mij wel is gezegd ... Wel, dat heeft zichzelf nog maar eens bewezen. Dat blijkt echter niet enkel voor mij te gelden en eigenlijk geeft dat dan ook weer een goed gevoel. Alles heeft zo zijn positieve en negatieve kanten eh (zei meneer de filosoof).

De nieuwe groep waar ik nu in terechtgekomen ben voor zowat al mijn lessen bestaat uit negen personen; 3 jongens, 6 meisjes. Beetje alle nationaliteiten ook wel. Een trio Deense gekken, twee Hollandse meiden, een overgevoelige Duitse, twee ontdooide Finnen en dan nog die ene "Spaanse" Belg. Nu vrijdag verlaten er al 2 daarvan (eentje van elke sekse) ons. De overige 7 zitten vast aan elkaar tot het einde van de EF-dagen. Het is een grappig en goed samenhangend boeltje dus ik denk niet dat een van ons daar echt graten in ziet.

De eerste proefexamens en andere oefeningen zijn al de revue gepasseerd deze week, ook al een schrijfopdracht over de rol van de vader in de huidige familie achter de rug en op de koop toe het boek "Idlewild" gaan ontlenen in de Aucklandse bib om mij ook nog eens toe te leggen op het lezen van geraffineerde Engelse literatuur. Ik ben er deze morgen met volle moed aan begonnen en ik moet zeggen dat dat boek goed in elkaar zit. Alles begint eigenlijk met het ontwaken van het hoofdpersonage. Hij weet niet meer wie hij is of waar hij zich bevindt. Beetje bij beetje verzamelt hij de puzzelstukjes. Erg goed geschreven en best wel spannend. Tot nu toe weet hij al dat hij "Halloween" heet en hij iemand naar het hiernamaals geholpen heeft. Het waarom ervan is nog niet duidelijk en ik ben eigenlijk ook nog niet helemaal overtuigd dat hij wel degelijk "Halloween" is. Een boek dat wat denkwerk vraagt en heel mooi en fancy Engels gebruikt om de dingen te beschrijven. Ik heb blijkbaar een goede keuze gemaakt :-)

Buiten al dat gewerk ook nog een filmpje meegepikt (Miss Potter - beetje een chickflick, maar toch wel de moeite om te zien :-p), nog eens naar Mission Bay geweest onder een meer dan stralende zon en wat uurtjes geklopt in de Aucklandse Central Perk varianten. Mijn leventje komt weer op zijn min of meer normale tracks terecht hier.

Vandaag is Ghost Rider (met Nicholas Cage) aan de beurt. Een zoveelste comic-verfilming, maar de trailer zag er goed uit en twee Deense meiden waren niet te houden en wie ben ik nu om er de rem op te zetten? Zeg nu zelf ... Daarna gaan we nog ergens gaan dineren in 't stad. Het goede weer blijft verder ook maar duren en de zomerse sfeer heeft zijn weg teruggevonden naar Auckland.

Buiten al dat zijn er zich ook nog enkele spannende plannen voor de toekomst aan het ontplooien, maar daar zeg ik voorlopig nog lekker niets over. Spannend eh? :-)

Maak er nog een fijn weekend van en dan hoor je weer iets van mij in de eerste helft van de volgende week! Baai!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een goede start genomen in de voleinding van de laatste episode van je boeiende NZ-avontuur. Mensen komen en gaan: zij zijn de onuitputtelijke motor van de
voor(ui)tgang van deze wondere wereld.
Ghost Rider heb ik als trailer gezien in Kinepolis: blinkt uit in uiterst knappe special effects. Meer dan het zien waard! Eindelijk heb ik ook tijd gevonden om Apocalypto te bekijken. Best uitmuntend werk van Mad Mel Gibson (sfeerschepping, costumering, actiescènes,...).

Anoniem zei

Leuk te horen dat het goede weer zijn weg weergevonden heeft naar NZ. Alleen spijtig dat het geen weekje eerder terugkeerde, zodoende hadden we er ook wat van kunnen genieten...
Ik wens je een leuke week toe en we wachten in spanning de ontknoping van je boek af.
Groetjes