maandag, maart 26, 2007

Movies

Aloha from New Zealand!


Alweer de start van een nieuwe week, hetgeen logischerwijs betekent dat er weer vanalles te vertellen valt over het afgelopen weekend. We zullen er dan ook maar eens direct aan beginnen zeker?


Alhoewel, eerst moet ik nog even iets dubbelchecken. Als al mijn bronnen een beetje juist zijn is bij jullie het uur afgelopen weekend ook gewijzigd. Als mijn rekenkunde me dan ook geen oneer aandoet dan zou dat betekenen dat het uurverschil nu 10u bedraagt. Ik heb de uren in de rechterkolom aangepast, als jullie even willen checken of dat van Brussel klopt, dat zou geweldig zijn. Je krijgt er mijn eeuwige dankbaarheid bovenop :-)


Als ik mij niet vergis was ik aangekomen bij het feit dat ik Ghost Rider zou gaan kijken. Wel dat is er dan ook effectief van gekomen en mede daardoor kan ik jullie die moeite al besparen. Tenzij je een fan bent van de Ghost Rider comics (waar het gros van ons nog nooit van gehoord zal hebben) of je helemaal gefascineerd ben door special effects is de film noch de moeite noch het geld waard. De film hangt aan elkaar van de cliches, ongeinspireerd acteerwerk en slechte one-liners. Nicholas Cage ziet als het brandend skelet in kwestie zijn huid van zijn gezicht branden (applaus voor de special effects hier) en moet op de koop toe een hele film in een (veel te) strakke zwarte broek en een lelijke leren vest rondlopen. Wie zei nu weer dat acteren het mooie leven is? De gevallen engelen in kwestie lopen dan weer mooi gestyled, maar slecht gezind het beeld te terroriseren (ook hier applaus voor de S.E.). Dus tenzij je altijd al een brandend skelet hebt willen zien praten met een belachelijk diepe stem kan je dit filmpje beter links laten liggen.


Na de film ben ik met mijn charmant gezelschap naar een mexicaans restaurant getrokken. Daar kip gemarineerd in chili, limoen en tequila gegeten om het geheel dan te besluiten met een chocolat mud cake met ijs (slechte invloed van the chocolat addicts). Heel, heel lekker en met wat mexicaanse muziek op de achtergrond en een heuse fiesta-sfeer hadden we alweer een geslaagde zaterdag achter de rug :-)


Zondag zouden we dan Dress Mart nog eens gaan terroriseren, of beter Dress Mart zou een aanslag doen op mijn bankrekening :-) Voor diegene die het vergeten zijn; Dress Mart is de plaats waar het het hele jaar door solden zijn. Gevolg is dat ik weer een (beperkt -uiteraard) aantal kledingstuks rijker ben. Verder heb ik daar ook nog twee cd's en twee leesboeken op de kop getikt aan outlet prijzen. Een van de twee boeken is het vervolg op "Idlewild" en kon ik uiteraard niet laten liggen. Ik ben helemaal in de ban van dat boek en het leest als een trein, niets dan goeje dingen dus :-)


Verder is er hier ook nog een filmfestival aan de gang. Geen mainstream films, maar allemaal artsie movies. Zoals je ondertussen wel weet ben ik uitermate te vinden voor het alternatieve genre en ik heb in het programmaboekje dan ook al stevig staan aankruisen welke films ik met een bezoekje ga vereren. Het filmfestival zelf vindt plaats in zo'n kleine, lokale cinema en de plaats alleen al heeft een geweldige uitstraling. Gisteren was dus de eertste film aan de beurt zijnde: Like Minds. Een geniale film die de teleurstelling van Ghost Rider ruimschoots gecompenseerd heeft. Like Minds gaat eigenlijk over twee studenten; Alex en Nigel. Nigel heeft een vreemde fascinatie voor dode dieren en doet niets liever dan ze opensnijden en opzetten (blijkt later zelfs verder te gaan dan enkel dieren). Maar hij blijkt ook een onlosmakelijke grip te hebben op Alex. Nigel weet wat Alex denkt zonder een woord uit te wisselen en gebruikt dit handig. Zelfs wanneer Nigel dood is blijkt Alex niet aan zijn zieke geest te kunnen ontsnappen. De forensisch psycholoog die de dood van Nigel onderzoekt luistert naar Alex's verhaal en gelooft hem ook. Je krijgt met flash-backs te zien wat er gebeurd is. Eens de zaak opgelost lijkt gebeurt er in de laatste minuut van de film toch weer iets dat de zaak op zijn kop zet en je achterlaat met een knagend gevoel. Echt een geweldige film!


In het licht van dat filmfestival en het feit dat ik sowieso veel films zie heb ik in de rechterkant ook maar meteen een lijstje van de laatste 5 films gezet die ik gezien heb, inclusief een score op 5. Kwestie van jullie ook een beetje up-to-date te houden.


Vandaag staat er dan weer niets speciaals te gebeuren aangezien maandag mijn traditionele avond thuis is (vegetarische curries, desperate houswives en men in trees zijn reden genoeg :-p). De rest van de week staan er nog enkele films op het programma en waarschijnlijk een festival op zaterdag, maar dat zien we wel weer als het zover is :-)


Hasta Luego!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Juanneman,

Om te zeggen dat het Brusselse uur op je blog klopt als een bus en dat ik jouw nieuwe filmrubriekje in de rechtermarge een zeer leuk item vind.

Dikke Kus vanuit een ook best wel stralend Belgiƫnlandje, Cath x

Anoniem zei

Ooh Juan ik wist niet dat jij ook een Desperate Housewives-fan bent! Oh een gelijkgestemde ziel :o) Hip hip hip!

Aan welke reeks zitten ze in NZ? Ik heb de eerste reeks op dvd dus als je back home zin hebt om een Desperate Housewives-marathon te doen... 1 adres ... het jouwe, want ik heb geen dvd-speler buiten een klein laptopschermpje ;o)

Toedeloe!

Anoniem zei

Wij zijn er eventjes tussenuit geweest...mooie liedjes duren nooit lang... Ook wij 2 zijn Desperate Housewivesfans. Misschien een volgende reeks met als titel "Desperate Housemen" ?
Nog heel veel kijkgenot met D.H.
en de films die je nog wil gaan bekijken.
Veel liefs van ons 2!