maandag, april 16, 2007

Hoog bezoek

Kia Ora!

We zijn alweer een weekje verder. De tijd blijkt hier toch echt wel snel vooruit te gaan. Gisteren kwam ik met pijn in het hart tot het besef dat binnen twee maanden het hele NZ-avontuur voorbij zal zijn. Hoewel je alles en iedereen thuis terug wil zien, heb ik toch niet echt het gevoel dat ik Auckland wil achterlaten. Het positieve is dan weer dat ik binnen twee maand in Sydney zal zitten, wat toch ook iets spannends belooft te worden.

Deze week weer enkele films gezien, naar de kapper geweest en steeds meer opgeslorpt geraakt door Hannibal. De film is erg goed, maar blijkt nu dat het boek nog een stap verder gaat en de overtreffende trap betreedt. Een van dees schiet ik mij naar Borders - gigantsiche boekenwinkel - om mij de andere boeken in de serie aan te schaffen.

Waar ik het meest naar uitgekeken heb was vrijdag, Tim zou weer in Auckland zijn alvorens door te reizen naar Sydney. Vrijdag een hele dag samen int stad rondgehangen en bijgepraat als waren we twee volleerde viswijven :-) Onder andere bijgeleerd dat een carwash in Nederland door het leven gaat als een "wasstraat" ... Meneer van Oosten had besloten om van donderdag op vrijdag in de luchthaven te overnachten en had bijgevolg niet al te veel geslapen (surprise ...) dus hebben we het niet te laat gemaakt, maar hebben we toch nog ons obligaat filmpje gaan kijken. Het is Black Sheep geworden (klik rechts onder "links new zealand" op "schapen in Nieuw-Zeeland" en je weet waar het over gaat). We hadden al heel wat gespeculeerd over die film en dat was ook een van de eerste films die we besloten hadden dat we zouden gaan kijken, de keuze was dus snel gemaakt.

Zaterdag zou hij naar zijn gastfamilie gaan en had ik ondertussen met Pef afgesproken. Er was een nieuwe aziatische film uit The curse of the golden flower. Vermits het publiek bij EF voor dat soort films nogal beperkt is en Pef die graag wou zien was ook dat snel geregeld :-) Na de film met Tim afgesproken om dan bij mij thuis te gaan eten. Mani had hem uitgenodigd voor een lekkere maaltijd, inclusief haar alom bekende Pavlova met fruitsla en ijs. Njam njam dus! Na vijf weken pasta en noedels te eten was "echt" eten ook wel meer dan welkom voor de backpacker onder ons. Daarna nog wat gepraat, wat rugby gekeken (er waren 4 wedstrijden die avond) en ons weer naar het stad begeven. Rond 10u waren we bij de Margaritas waar er welgeteld 6 mensen binnen zaten, op een zaterdagavond en daarenboven heeft de jeugd hier Paasvakantie ... Je moet Nieuw-Zeelander zijn om dat te kunnen begrijpen ... We beschuldigen de rugby :-) Dan maar besloten om ons een plekje in Auckland uit te zoeken en daar nog wat euh ... te praten :-p tot heel Auckland tot leven zou komen. Dat laatste gebeurt trouwens eens de rugbywedstrijden afgelopen zijn. Dat praten is dan wat uitgelopen en toen we rond 1u aankwamen in de Margaritas leek het er al meer op. Op het bovenste verdiep - R&B en pool level - bleek er alweer leven in de brouwerij te zitten. Beneden was de dance party van start gegaan. Dat laatste houdt in dat er dance, trance en techno toestanden op je oren afgevuurd worden en dat de dansvloer itself volstaat met hyperactieve aziaten. Daar hebben we ons dan ook meteen vol overgave tussengesmeten en los van enkele drinkbreaks zijn we daar niet meer weggeweest :-) Tussen alle beats werd er zo nu en dan ook eens een remix van popsongs gesmeten, zo zijn kelly clarckson of brian adams op een serieuze beat best wel grappig :-) Tot in de vroege uurtjes doorgegaan om dan naar het hostel te gaan en daar een hele korte nacht te hebben. Ik had ontdekt dat het hostel waar Tim verbleef goedkoper was dan een taxi alleen terug, dus ben ik daar ook maar meteen blijven slapen.

Zondag dan met veel moeite uit mijn bed geraakt, Tim moeten wakker maken nadat ie na zijn alarm afgezet te hebben gewoon terug in slaap viel, uitgecheckt en afscheid genomen. Dan besef je dat de volgende keer je elkaar ziet dat ergens in Europa gaat zijn en heel het avontuur hier achter de rug zal zijn. Dat lijkt echt heel onreeel op dit moment ...

Eens ik thuis geraakt was mij onder de douche gesmeten om vervolgens voor tv, met de afstandsbediening in mijn hand in slaap te vallen tot Mani mij wakker maakte en een koffie voor mijn neus zette "This will wake you up! We are eating in an hour, ok?".

En zo is het weekend ook weer erg snel voorbij gegaan. Deze week staat er ook weer vanalles op het programma. Morgen is het filmavond in school, woensdag gaan we naar de cinema - waarschijnlijk The Illusionist, donderdag bekijken we Hotel Rwanda in het kader van onze communicatieklas, vrijdag wordt Pef 21 en moesten we een hele dag vrij houden voor haar, zondag dan tot slot heeft de Fijigroep (Pef, Lon, Stina en ik) dan nog een verjaardagsdiner. Geen tijd voor verveling dus!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Momenteel genieten wij hier bij ons van zomerse temperaturen. Het was ZONDAG zelfs 29° en zeggen dat het in Spanje barslecht weer is. Zo te zien zul je een extra valies moeten aanschaffen om al die aangekochte boeken in kwijt te geraken. Jouw beste vriend is er momenteel niet...maar je hebt toch nog andere vrienden en vriendinnen waar je kunt op rekenen...en dat is toch al een hele geruststelling.
DOE ZE NOG EENS VOL...
EN TAP NOG MAAR HEEL VEEL LOL!
groetjes van N.J.en T.K.

Anoniem zei

Weer veel pret gehad dit W E naar ik lees.
Inderdaad nog maar 2 maanden te gaan, al 7 maanden voorbijgevlogen...Alhoewel we je hier missen zal je thuiskomst voor iedereen toch weer een aanpassen worden. Geniet er nog maar van, voor Annelies is het grote avontuur al voorbij, zij komt dinsdag al terug thuis van Nepal. Waarschijnlijk ook met een pak verhalen en een ervaring rijker.
Nog veel pret en verzet in N Z en doe ze daar de groeten.

Anoniem zei

Er zijn zwarte schapen, roze panters, witte raven, groene blaadjes, Rode Legers, gele gevaren, gouden handdrukken, blauw bloed, ... om maar te zeggen dat ondanks de "gekleurde" woorden er toch iets anders bedoeld wordt.
Daarmee is "Black Sheep" nog niet echt uitgelegd...